donderdag 4 april 2013

De wereld rond...

Soms droom ik hardop van verre reizen maken, vaak als ik het megadruk heb op school. Met twee kleine kinderen blijft het voorlopig echter bij dromen. Onze vakanties brengen we tot nu toe door aan de Belgische kust. Een goede vriendin van mij trok enkele maanden geleden naar het verre Afrika. Elke schoolvakantie spreken wij af en gisteren was dat niet anders. We trokken naar Ikea, en hoewel ik 's ochtends van plan was om houten rekken te kopen om een beetje orde op de zolder te scheppen, genoten we van bijkletsen en mensen kijken en kochten we vooral hebbedingen. 

Vandaag ging ik samen met de dochter op reis, volgende week tijdens de jongensweek is de zoon aan de beurt. Lily en ik doken in een oude schoolatlas en toverden een witte opbergdoos  om in een wereldse doos. Wie weet stopt zij hier ooit al haar herinneringen aan verre reizen in...


Aan de slag

Met leuke bakvormpjes tekenden we dieren op wereldkaarten en knipten deze  uit. Lily koos resoluut voor de beer en de slak. Haar grote broer zal eerder voor de vos en de eland kiezen, denk ik. 


Dan was het deksel aan de beurt. Met een lijmstift brachten we lijm aan op zowel het deksel als op het papier. Nadien 'pakten' we het deksel in zoals je een cadeau inpakt. 




We zetten het deksel op de doos en plakten dan pas de diertjes. Zo vermijd je dat de dieren te hoog of te laag op de doos kleven. Tot slot knipten we een naamlabel uit het papier en was onze gepersonaliseerde opbergdoos klaar.




De volgende DIY-ideetjes staan nog op mijn verlanglijstje:



Wie krijgt er bij het lezen van de openingszin nu geen zin om met papier aan de slag te gaan?

Once upon a time there were schools with real books and they were even made from paper...Imagine that! 

De onderstaande ideeën vond ik via Pinterest De originele link werkt jammer genoeg niet. Een verzameling hartjes met al je vakantiebestemmingen en leuke, wereldse lampen. Toffe ideeën, niet?




Om mijn reis rond de wereld vandaag af te sluiten, nog enkele sfeerbeelden van kinderkamers: leuke illustraties en een GROTE wereldbol kunnen zowel op een meisjes - als een jongenskamer en een prachtige meisjeskamer gevonden via The Boo and the Boy. Love it!












Geen opmerkingen:

Een reactie posten