maandag 8 april 2013

Don't waste your love

on somebody who doesn't value it (Shakespeare, Romeo and Juliet)

Vandaag kon ik er niet langer aan ontsnappen, of was het veeleer wilde ik er niet langer aan ontsnappen... Mijn vierdejaars trekken binnenkort naar Verona en voor ze vertrekken wil ik ze nog even onderdompelen in HET liefdesverhaal allertijden, het verhaal van Romeo and Juliet. 


Vorige zomer al, na het zien van het extreem zoete Letters to Juliet, en het lezen van een artikel in Flow voelde ik het kriebelen om een nieuwe lessenreeks rond Shakespeare uit te werken, een lessenreeks in het teken van vriendschap en liefde. Terwijl ik op zoek was naar leuke Engelstalige bronnen, botste ik daarstraks 'onvermijdelijk' op leuke illustraties. Nu had ik mezelf vanochtend voorgenomen om twee uur voor school te werken en jawel daar heb ik mij ook aan gehouden. Nadien ben ik dan de wereld van de illustraties en mooie prentkaarten ingedoken. Belangrijke criteria vandaag: liefde en vriendschap.

Via de website van het tot vanochtend voor mij nog ongekende Tutticonfetti ontdekte ik deze prachtige plaatjes. Het verhaal van de Spaanse illustratrice klinkt als een sprookje. Haar personages ontstaan in haar fantasie en vergezellen haar overal. Bij elke illustratie zorgt ze ook voor een leuk woordje. Haar website en shop zijn zeker een bezoekje waard.





Een tijdje geleden kwam ik als bij toeval het leuke Leegbord tegen. Meteen was ik in de ban van de mooie collages, illustraties en prentkaarten van deze jonge Nederlandse ontwerpster. Liefde en vriendschap doen mij onvermijdelijk aan kaartjes denken. Met de zomervakantie 'bijna' in zicht, koos ik voor het thema 'goede reis'.



Liefde en vriendschap... huwelijk en geboorte. Tinne van ELLE et MOI werkte vorig jaar bij ons op school. Toch heb ik de ontwerpen daar niet leren kennen, maar opnieuw toevallig toen ik tijdens het shoppen voor de kids één van de toffe snorrenflyers tegenkwam en thuis begon te surfen. Als liefhebber van een vleugje nostalgie, viel ik meteen voor deze twee ontwerpen, of is aankondigingen hier het juiste woord?



Via Etsy kwam ik in de shop van FabFunky terecht. Het zien van hun illustraties deed mij terugdenken aan de vele museabezoeken als kind en tiener. Hoewel ik er nu niet meer van hou, kon ik toen gefascineerd kijken naar de negentiende eeuwse schilderijen en tekeningen waarop dieren als mensen afgebeeld staan. Vandaag werd mijn nieuwsgierigheid opnieuw gewekt. Meer informatie vind je onder andere bij het Instituut voor beeld en vorm. Voor mij is deze laatste illustratie vooral de aanzet voor een volgend blog, Allemaal beestjes, maar daarover in de loop van deze week meer.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten