dinsdag 23 april 2013

Huisje, boompje, beestje





Vandaag en morgen, is het wat mij betreft Huisje, boompje, beestje: huisje opruimen en gezellig maken, heerlijk uitwaaien met het beestje, Loeka, de Whippet en morgennamiddag de bloemetjes die Jef en Lily gezaaid hebben, van een groter, vrolijker 'bloempothuisje' voorzien. 
Een kussen maken in de vorm van een huisje staat al lang bovenaan mijn to do lijstje, en ooit komt het ervan, daar ben ik rotsvast van overtuigd. In afwachting, en omdat ik vandaag ook niet meteen zin heb om achter de naaimachine te kruipen, ben ik vanochtend heerlijk lummelend het internet gaan afspeuren en vond ik huisjes in allerlei vormen en kleuren. Er zijn praktische huisjes, DIY huisjes, speelhuisjes, decoratieve huisjes... ik geraak er in ieder geval niet op uitgekeken.

Huisjes, mooi en praktisch


Deze leuke wandkastjes van Bloomingville zijn verkrijgbaar in S, M en L of als set. Je kan kiezen uit verschillende achtergronden. Mijn favoriet is het huisje met het vleugje neon roze. Verkrijgbaar bij rozeMamuze




De leuke theemuts van het Scandinavische merk Ferm Living en de groene tissuebox van Umbra vind je bij Keck & Lisa

Huisjes, decoratief



Ben je op zoek naar een mooi handgemaakt kussen in de vorm van een huisje, neem dan zeker eens een kijkje bij JBN handmade.




Deze houten huisjes van het Deense Applicata zijn leuk voor op de kinderkamer, maar zouden zeker ook niet misstaan in de woonkamer. Het toffe is dat je zelf een hele stad kan samenstellen. Verkrijgbaar bij Design Lemonade.


Huisjes om mee te spelen



Poppenhuizen vind je in allerlei vormen en materialen. Wat ik zo mooi vind aan dit poppenhuis van Ferm Living is de sobere vormgeving. Te koop bij roseMamuze.





Een huisje vol sloten, scharnieren en deurtjes die open - en dichtgaan om eindeloos mee te experimenteren. Binnenkort verkrijgbaar bij Snubbelbubbel.

Huisjes om zelf te maken



Dit leuke speelhuis zelf maken? Neem zeker een kijkje op Scandinavian Deco. 




Als kleine meid speelde ik het liefst met karton en dozen. Ik maakte er auto's en kasten van voor mijn barbiepoppen. Jef en Lily hebben mijn voorliefde voor karton geërfd, want hier gaat geen week voorbij of mama moet een doos of een stuk karton tevoorschijn toveren. Eerder heb ik al geblogd over het grote huis dat ze zelf maakten. Het stadje hierboven vind ik ook wel echt leuk. Hoe je het kan maken, vind je op A Beautiful Mess.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten