zondag 21 april 2013

Kunst(s)tof

De voorbije dagen was het snubbelbubbels windstil op mijn blog. Toch had ik het druk, druk met mijn werk voor school. Vrijdag was het immers de voorstelling van het knutselproject dat mijn vierdejaars met de kleuters bij ons op school hebben uitgewerkt. Nieuw in het kleuteronderwijs is het vak techniek. Dit vormde meteen de invalshoek voor het uitwerken van enkele knutselideeën waar naast techniek ook recyclage een belangrijke rol in zou spelen. 

Na het uitschrijven van instructiefiches en het verzamelen van flesjes, kroonkurken, kladpapier, oude kleerhangers enz. werkten de leerlingen hun ideeën met de kleuters uit. Dit gebeurde tijdens twee workshops. Ze maakten auto's van flessen en kroonkurken, potloodbakjes met WC-rollekes, windmolens en mobieltjes die de rode loper vrijdag opvrolijkten. Op de vraag van de kleuterjuffen of we het ook zagen zitten om 'iets' te doen met twee oude stoelen, antwoordden we enthousiast: 'Ja!' Enkele sfeerbeelden wil ik jullie niet onthouden. Nen dikke merci Thomas voor de toffe foto's en alle anderen voor hun ongebreideld enthousiasme.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten