dinsdag 19 april 2016

De zonnegroet

Vorige zondag trok ik in alle vroegte naar Borsbeek. Daar volgde ik een fijne opleiding rond yoga en hoogsensitiviteit. De eerste oefeningen deden mij meteen denken aan één van de favorieten tijdens de kinderyogalessen: de zonnegroet voor kinderen. Ook Lily is er fan van. In die mate zelfs dat ze met haar poppen de zonnegroet oefent :-).

Kinderen beginnen telkens te stralen als ik hen tijdens de kinderyogales vertel dat het moment daar is waarop we het zonnetje buiten en in onszelf vitamientjes gaan geven en laten stralen. Lily sprong dan ook graag op haar mat en toont met veel plezier de zonnegroet! Een aanrader voor thuis!

Veel plezier!!!



- Ga in de berghouding staan. Voeten stevig op de grond en armen ontspannen naast het lichaam.

- Breng nu je armen omhoog en maak een mooie, ronde, stralende zon.

- Zeg hierbij: "Ik maak een zon, groot en rond."













- Laat nu je armen zakken.

- Marcheer ter plaatse met opgetrokken ellebogen en zet je voeten stampend op de grond.

- Zeg hierbij: "Ik stamp met mijn voeten op de grond."













- Stap nu met je handen over je benen.

- Laat je benen staan en stap met je handen verder op de grond tot je op handen en knieën zit.

- Zeg hierbij: "Ik ga nu stap na stap."













- Ga op handen en knieën zitten.

- Zeg hierbij: "Als een grote olifant."















 - Strek nu je rechterarm en je linkerbeen.

- Zeg hierbij: "Ik maak me lang."
















 - Vervolgens strek je je linkerarm en je rechterbeen.

- Zeg hierbij: "Ik ben niet bang."

















- Ga nu op je knieën zitten met je grote tenen tegen elkaar.

- Leg je billen op je hielen.

- Leg je hoofd op de grond en leg je armen ontspannen naast je lichaam.

- Zeg hierbij: "Ik maak me klein."

- Blijf zo even zitten.

- Zeg hierbij: "Dat vind ik fijn."








 - Plaats nu eerst je handen op de grond en zet je voeten één voor één op de grond.

- Wandel met je handen over je benen en kom recht.

- Steek je linkerarm in de lucht.

- Zeg hierbij: "Ik rek."












- Strek nu ook je andere arm.

- Zeg hierbij: " En strek."



















- Draai nu met gestrekte armen een rondje.

- Zeg hierbij: "Ik draai."
















- Spring nu zo hoog als je kan in de lucht.

- Trek een gek gezicht.

- Zeg hierbij: "Ik spring, dat is te gek!"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten