vrijdag 1 maart 2013

Oscar en Olga

... of hoe twee oude teenslippers, 'handpoppen' werden



Volgende week werken de kindjes uit Lily's klasje rond het thema GEKKE SCHOENEN en de juf vroeg me of ik het zag zitten om wat te helpen bij de metamorfose van oude schoenen met resten stof, kralen, knopen, enzovoort. Wat graag begon ik dan ook met het omtoveren van een paar oude slippers. Met wat wol, een restje vintagestof, oude knopen en stukjes vilt ging ik aan de slag. Leuke vintagestoffen vind je o.a. bij http://www.blendervintageshop.be/

Werkwijze:

1. Teken de omtrek van de slippers over op een stukje vilt. Knip nadien de vorm uit en plak deze op de slipper.
2. Voor Olga's vlechten, neem je 9 draden wol van ongeveer 1 meter. Knoop deze in het midden vast, maak vlechten en kleef ze vast met hobbylijm. Voor Oscars piekhaar werk je best met korte strengen wol (ongeveer 10 cm) van 4 draden elk.
3. Olga krijgt een vrouwenhoedje en Oscar een typische herenhoed (met vrouwelijke knipoog). Voorzie beide hoedjes van een leuk detail.
4. Bevestig oude knopen voor de ogen en knip neusgaten, gekke lippen en een stoere snor uit vilt (voor Oscars snor gebruikte ik een 'afgedankte' knielap)
5. Kleef alle onderdelen op hun plaats en laat goed drogen!

Andere ideetjes om schoenen te versieren: pomponnetjes in gekke kleuren, legoblokjes, kroonkurken, knopen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten