maandag 19 augustus 2013

Stijlvol gekleurd

bengh per principesse & bor*z voor een winter vol kleur

Enkele jaren geleden stond ik nietsvermoedend voor de klas in een felgeel truitje met een casual jeans een zakelijke tekst over dresscodes op het werk te bespreken. Toen we bij de paragraaf 'dresscode voor leerkrachten' waren aanbeland, zag ik sommige leerlingen gniffelend wegduiken, waarop 1 jongedame moedig het woord nam en zei: "Evi, jij houdt je duidelijk niet aan die sobere kleuren, brave truitjes en deftige schoenen. Als ik jou 's morgens zie binnenwandelen, word ik meteen vrolijk door al die kleurtjes." 

Het was ooit anders, ook ik heb lang en veel alleen maar donkere tinten gedragen. Misschien zit de komst van de kinderen er voor iets tussen, maar de absolute colourboost in mijn garderobe wijd ik toch aan de kleurrijke seventiesjurken die ik van mijn oma gekregen heb. Ook de kids zijn besmet met de kleurmicrobe. Ga met Jef shoppen en je komt gegarandeerd met een knalrode broek of een felgekleurde trui thuis. En ook Lily houdt van kleur! Als ze 's morgens zelf haar tenue voor de dag mag samenstellen, is het al kleur dat blinkt. 

Iets in mij zegt dat ze in de herfst - en wintercollectie van bengh per principesse en bor*z hun gading voor de eerste schooldag en alle andere koude en gure herfst - en wintermaanden wel zullen vinden. De rijke en vrolijke kleuren, de mooie combinaties van ruwere en zachtere materialen, de toffe details en zwierige modellen met hier en daar een klassieke toets maken van dit Nederlandse merk een streling voor het oog. Kijk en geniet mee!
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten